Η κρητική λύρα ανήκει στην κατηγορία των χορδόφωνων μουσικών οργάνων με δοξάρι κι έχει τις ρίζες της στην Ανατολή. Στην Kρήτη υπήρχαν δύο τύποι λύρας: το αποκαλούμενο σήμερα λυράκι, που έδινε οξύ και διαπεραστικό ήχο και η βροντόλυρα ή χοντρόλυρα, μεγαλύτερη σε μέγεθος, ιδανική για την πολύωρη συνοδεία τραγουδιού. Aπό τους δύο τύπους αυτούς και την επιρροή του βιολιού, προήλθε η σύγχρονη κοινή λύρα.
Ο Κρητικός έχει ορισμένα πράγματα μέσα στην καρδιά του. Ένα από αυτά είναι και η παράδοση. Η λύρα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παράδοσής του. Η Κρήτη είναι ένα νησί το οποίο νιώθει πάντα μια υπερηφάνεια στο κομμάτι των ηθών κι εθίμων. Θέλουμε πάντα να μεταδίδουμε τις παραδόσεις και να δείχνουμε ότι είμαστε ξεχωριστοί σε αυτό. Άλλωστε, όπως είναι γνωστό, με το που γεννιέται ένα παιδί, ιδιαίτερα εδώ στην Κρήτη, αμέσως παρατηρείται ότι ασχολείται με την παράδοση. Αυτό δεν είναι τυχαίο… Στόχος μας,λοιπόν, είναι η γνώση της παράδοσης που αποτελεί το φως το οποίο καθογηγεί τον άνθρωπο στην πορεία της ζωής του και η μεταφορά και διδασκαλία της, μέσω της Μουσικής Σχολής, με σκοπό τη δημιουργία σημαντικής παρακαταθήκης για τις επόμενες γενιές.
Το μάθημα προσαρμόζεται πάντα στις ανάγκες του μαθητή, συνδυάζοντας την ψυχαγωγία με την πρακτικότητα και τη γνώση ιστορικών στοιχείων σχετικά με το όργανο και τον πολιτισμό, παρέχοντάς του μια ιδιαίτερα ευχάριστη και συναρπαστική μαθησιακή εμπειρία.
Στους αρχάριους μαθητές, βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι να τους βοηθήσει να κατανοήσουν πλήρως τα βασικά στοιχεία, να τους καθοδηγήσει να χτίσουν ισχυρά θεμέλια στο διάβασμα και στο παίξιμό τους, να τους βοηθήσει να αποκτήσουν σωστές συνήθειες μελέτης και να τους κινήσει την περιέργεια για να μάθουν περισσότερα.
Στο μεσαίο επίπεδο, βασικός στόχος είναι ο εμπλουτισμός της τεχνικής, η διεύρυνση των μεθόδων μελέτης, η καθαρότητα στο παίξιμο, η ανάπτυξη ταχύτητας, το παίξιμο μαζί με άλλους, το ρεπερτόριο κ.λ.π. Βασικό ζητούμενο είναι να φτάσει ο μαθητής σε επίπεδο που να παίζει με άνεση μία μεγάλη γκάμα διαφορετικών κομματιών.
Στα προχωρημένα επίπεδα, κατεύθυνση του μαθήματος είναι η ερμηνεία, ο αυτοσχεδιασμός (σύμφωνα με τη δική τους αισθητική), η αυθεντικότητα και η πρωτοτυπία στο παίξιμο, η τελειοποίηση της τεχνικής, τα διάφορα στυλ, η μουσικότητα, η δημιουργικότητα, η σύνθεση κ.λ.π.